Irrlicht
Versie |
1 |
Platforms | |
Licentie | Open Source |
Categorie | Graphics |
Meer informatie
(bezoek de website van de uitgever)
|
Software Review
Hoofdfuncties
- Ondersteuning voor een groot aantal maas- en structuurindelingen
- Direct3D en OpenGL 3D-weergave
- Uitbreidbare materiaalbibliotheek
- Uitgebreide hoeveelheid speciale effecten
- Hoogwaardige mogelijkheden voor materiaal- en effectweergave
Irrlicht is een open source relatieve 3D-engine. Het is beschikbaar voor Windows, OS X en Linux, evenals voor de Xbox, iPhone en Raspberry Pi via zijn open aardhavens. Het is geschreven in de C ++ taal en ook beschikbaar voor .NET-talen.
Irrlicht ondersteunt een verscheidenheid aan indelingen, waaronder Maya, 3DStudio en COLLADA-mesh-indelingen en PNG-, BMP- en JPEG-structuurformaten. Irrlicht biedt een groot aantal functies die concurreren met commerciële 3D-engines, waaronder Direct3D en OpenGL 3D-rendering. De engine wordt geleverd met een uitbreidbare materiaalbibliotheek met ondersteuning van pixel-, geometrie- en vertex shaders en een karakteranimatiesysteem met morfologische en skeletale doelanimatie.
Irrlicht biedt een groot aantal speciale effecten, waaronder dynamische verlichting, bump mapping, stencilbufferschaduwen, mist en deeltjeseffecten. De engine beschikt ook over een actieve gemeenschap van gebruikers die Help-artikelen, codefragmenten en andere discussie-items delen.
Irrlicht wordt gebruikt door verschillende ontwikkelaars die projecten hebben gemaakt zoals H-Craft Championship, Bolzplatz 2006 en Minestest. Het biedt ondersteuning voor vele maas- en textuurformaten en een groot aantal functies voor het maken van 3D-scènes. Irrlicht is een krachtige 3D-engine die mogelijk niet volledig concurrerend is met commerciële engines zoals Unity, maar een uitstekende keuze is voor gebruikers die op zoek zijn naar een gratis oplossing.
Bijgewerkt: 28 mei 2015
▶ Primaire bestandsextensie
▶ Andere bestandsextensies gebruikt Irrlicht 1
Ondersteunde bestandstypes | |
---|---|
.3DS | 3D Studio Scene |
.PSD | Adobe Photoshop Document |
.MD2 | Quake 2 Player Model |
.PCX | Paintbrush Bitmap Image File |
.DAE | Digital Asset Exchange File |
.B3D | Blitz3D Entity Model File |
.BMP | Bitmap Image File |
.IRRMESH | Irrlicht Static Mesh File |
.BSP | Quake Engine Game Map File |
.MS3D | MilkShape 3D Model |
.OBJ | Wavefront 3D Object File |
.JPG | JPEG Image |
.TGA | Targa Graphic |
.PNG | Portable Network Graphic |
Extra gerelateerde bestandsindelingen |
---|