Software : Irrlicht : Irrlicht

Irrlicht

Versie
(vanaf 2015-05-28)
1
Platforms
Licentie Open Source
Categorie Graphics

Software Review

Hoofdfuncties

  • Ondersteuning voor een groot aantal maas- en structuurindelingen
  • Direct3D en OpenGL 3D-weergave
  • Uitbreidbare materiaalbibliotheek
  • Uitgebreide hoeveelheid speciale effecten
  • Hoogwaardige mogelijkheden voor materiaal- en effectweergave

Irrlicht is een open source relatieve 3D-engine. Het is beschikbaar voor Windows, OS X en Linux, evenals voor de Xbox, iPhone en Raspberry Pi via zijn open aardhavens. Het is geschreven in de C ++ taal en ook beschikbaar voor .NET-talen.

Irrlicht ondersteunt een verscheidenheid aan indelingen, waaronder Maya, 3DStudio en COLLADA-mesh-indelingen en PNG-, BMP- en JPEG-structuurformaten. Irrlicht biedt een groot aantal functies die concurreren met commerciële 3D-engines, waaronder Direct3D en OpenGL 3D-rendering. De engine wordt geleverd met een uitbreidbare materiaalbibliotheek met ondersteuning van pixel-, geometrie- en vertex shaders en een karakteranimatiesysteem met morfologische en skeletale doelanimatie.

Irrlicht biedt een groot aantal speciale effecten, waaronder dynamische verlichting, bump mapping, stencilbufferschaduwen, mist en deeltjeseffecten. De engine beschikt ook over een actieve gemeenschap van gebruikers die Help-artikelen, codefragmenten en andere discussie-items delen.

Irrlicht wordt gebruikt door verschillende ontwikkelaars die projecten hebben gemaakt zoals H-Craft Championship, Bolzplatz 2006 en Minestest. Het biedt ondersteuning voor vele maas- en textuurformaten en een groot aantal functies voor het maken van 3D-scènes. Irrlicht is een krachtige 3D-engine die mogelijk niet volledig concurrerend is met commerciële engines zoals Unity, maar een uitstekende keuze is voor gebruikers die op zoek zijn naar een gratis oplossing.

Bijgewerkt: 28 mei 2015

▶ Primaire bestandsextensie

.irr – Irrlicht 3D Scene

▶ Andere bestandsextensies gebruikt Irrlicht 1

Ondersteunde bestandstypes
.3DS 3D Studio Scene
.PSD Adobe Photoshop Document
.MD2 Quake 2 Player Model
.PCX Paintbrush Bitmap Image File
.DAE Digital Asset Exchange File
.B3D Blitz3D Entity Model File
.BMP Bitmap Image File
.IRRMESH Irrlicht Static Mesh File
.BSP Quake Engine Game Map File
.MS3D MilkShape 3D Model
.OBJ Wavefront 3D Object File
.JPG JPEG Image
.TGA Targa Graphic
.PNG Portable Network Graphic
Extra gerelateerde bestandsindelingen

Bijgewerkt: 13 oktober 2016