Een VMAP_C-bestand is een gecompileerd kaartbestand dat wordt gebruikt door games met de Source 2-engine, zoals DOTA 2 en Robot Repair. Het bevat een kaart met de indeling van steegjes, Ouden, fonteinen, kazernes, runen, torens, neutrale kampen, winkels en andere kaartelementen. VMAP_C-bestanden worden samengesteld uit .VMAP bestanden met behulp van de Hammer Editor, die vervolgens worden gebruikt in de game met de Source 2-engine.
VMAP_C-bestanden zijn geïntroduceerd met de release van de Source 2-engine en vervangen .BSP -bestand, dat werd gebruikt door het Source 1-enginespel. VMAP_C-bestanden worden meestal gebruikt door DOTA 2, maar kunnen ook worden gebruikt door andere games die de Source 2-engine gebruiken.
U kunt VMAP_C-bestanden maken met de Valve Hammer Editor, die is opgenomen in de Source SDK en DOTA 2 Workshop Tools. Wanneer u klaar bent met het wijzigen van een VMAP-bestand, moet u het insluiten in een gecompileerde kaart (VMAP_C-bestand), die is verpakt in een .VPK -bestand. Kies Bestand → Kaart bouwen, kies uw instellingen en klik op Bouwen om het VMAP-bestand te compileren.