NEE : SV : NL .vmap-bestand

.vmap Bestandsextensie

Bestandstype Valve Source 2 Niet-gecompileerd kaartbestand

De ontwikkelaar Klep
Categorie Spelbestanden
Formaat NB

.VMAP-optienummer

Een VMAP-bestand is een kaartbestand gemaakt door de Valve Hammer Editor, een tool die bij de Source SDK wordt geleverd en wordt gebruikt om kaarten voor games te maken met behulp van de Source 2-engine. Het bevat een kaart met steegjes, Ouden, fonteinen, kazernes, runen, winkels, neutrale kampen, torens en andere kaartelementen. VMAP-bestanden worden gecompileerd in binaire bestanden .VMAP_C bestanden, die vervolgens worden gebruikt in een game met behulp van de Source 2-engine.

Meer informatie

VMAP-bestanden worden meestal alleen gezien door DOTA 2-spelers die speelbare kaarten willen wijzigen. VMAP-bestanden zijn geïntroduceerd met de release van de Source 2-engine en vervangen .VMF bestanden, die worden gebruikt door games met de Source 1-engine. VMAP-bestanden worden meestal gebruikt door DOTA 2, maar kunnen ook worden gebruikt voor andere games die de Source 2-engine gebruiken.

U kunt VMAP-bestanden maken en bewerken met de Valve Hammer Editor, die is opgenomen in de Source SDK en DOTA 2 Workshop Tools. Wanneer u klaar bent met het wijzigen van een VMAP-bestand, moet u het insluiten in een gecompileerde kaart (VMAP_C-bestand), die is verpakt in een .VPK -bestand. Kies Bestand → Kaart bouwen, kies uw instellingen en klik op Bouwen om het VMAP-bestand te compileren.

Programma's die VMAP-bestanden openen

Over VMAP-bestanden

Ons doel is om u te helpen begrijpen waar het bestand met de extensie *.vmap verantwoordelijk voor is en hoe u het kunt openen.

Alle bestandstypen, beschrijvingen van bestandsformaten en softwareprogramma's die op deze pagina worden vermeld, zijn individueel onderzocht en geverifieerd door het FileInfo-team. Wij streven naar 2% nauwkeurigheid en publiceren alleen informatie over de bestandsformaten die wij meerdere malen hebben getest.