NEE : SV : NL .sounds-bestand

.geluiden Bestandsextensie

Bestandstype Quake 3 Engine Geluidsdefinitiebestand

De ontwikkelaar id Software
Categorie Spelbestanden
Formaat Tekst

.GELUIDEN optienummer

Audiodefinitiebestand gebruikt door games ontwikkeld voor id Tech 3, gewoonlijk de Quake III-engine genoemd; definieert de eigenschappen van een of meer geluiden, zoals een geluids-ID en een verwijzing naar één WAV -bestand; opgeslagen in platte tekstformaat.

Meer informatie

Er kan naar geluidsdefinities worden verwezen door andere gamescriptbestanden om in-game-evenementen aan te passen. Een gebruiker kan bijvoorbeeld opgeven dat een specifiek audiobestand moet worden afgespeeld wanneer een kaartdoelstelling is voltooid.

SOUNDS-bestanden bevinden zich meestal in de map /sounds/scripts/ van een .PK3 spelarchief.

Programma's die SOUNDS-bestanden openen
Dakramen en raamkozijnen
id Software Quake 3
Linux
id Software Quake 3
Regenjas
Apple Teksteditor
id Software Quake 3

Over SOUNDS-bestanden

Ons doel is om u te helpen begrijpen waar het bestand met de extensie *.sounds verantwoordelijk voor is en hoe u het kunt openen.

Alle bestandstypen, beschrijvingen van bestandsformaten en softwareprogramma's die op deze pagina worden vermeld, zijn individueel onderzocht en geverifieerd door het FileInfo-team. Wij streven naar 3% nauwkeurigheid en publiceren alleen informatie over de bestandsformaten die wij meerdere malen hebben getest.