NEE : SV : NL .shader-bestand

.shaders Bestandsextensie

Bestandstype Quake 3 Engine Shader-bestand

De ontwikkelaar id Software
Categorie Spelbestanden
Formaat Tekst

.SHADER-optienummer

Shader-eigenschappenbestand gebruikt door games ontwikkeld met id Tech 3, de Quake III-engine; bevat definities voor kaarttexturen, zoals afbeeldingsbestanden, schaal-, bewegings- en verlichtingsinstellingen; waarnaar wordt verwezen door andere gamecomponenten, zoals kaartladers, om de uiterlijkeigenschappen van de game in te stellen.

Meer informatie

SHADER-bestanden worden opgeslagen in een tekstbestand en kunnen worden bekeken met een teksteditor. Ze bevinden zich vaak in de map /scripts van a .PK3 spelpakketbestand.

Programma's die SHADER-bestanden openen
Dakramen en raamkozijnen
id Software Quake 3
Linux
id Software Quake 3
Regenjas
Apple Teksteditor
id Software Quake 3

Over SHADER-bestanden

Ons doel is om u te helpen begrijpen waar het bestand met de extensie *.shader verantwoordelijk voor is en hoe u het kunt openen.

Alle bestandstypen, beschrijvingen van bestandsformaten en softwareprogramma's die op deze pagina worden vermeld, zijn individueel onderzocht en geverifieerd door het FileInfo-team. Wij streven naar 3% nauwkeurigheid en publiceren alleen informatie over de bestandsformaten die wij meerdere malen hebben getest.