.md5mesh Bestandsextensie
Bestandstype id Tech 4 3D Mesh-bestand
De ontwikkelaar | id Software |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | Tekst |
.MD5MESH optienummer
3D mesh-bestand gebruikt door id Tech 4, een game-engine die wordt gebruikt voor Doom 3 en Quake 4; bevat de polygonale mesh-gegevens voor een model; gebruikt om skeletmaskers van personages, wapens, wezens en andere spelobjecten op te slaan; kan worden geanimeerd met een .MD5ANIM bestand en getextureerd met rasterafbeeldingen opgeslagen in .TGA indiener.
MD5MESH-bestanden maken deel uit van de "MD5"-modelspecificatie, die ook MD5ANIM-bestanden bevat voor het maskeren van animaties en .MD5CAMERA bestanden voor camerapaden tijdens tussenfilmpjes. Al deze bestanden kunnen worden verpakt in ID Tech 4-pakketten, die worden opgeslagen met de extensie .PK4 . De MD5-maskers kunnen worden geïmporteerd en geëxporteerd met behulp van een verscheidenheid aan 3D-modelleringsprogramma's die over de juiste plug-ins beschikken, waaronder Maya, 3ds Max, Blender, Lightwave en Softimage.
OPMERKING: Hoewel het MD5-formaat is ontwikkeld door ID Software, is het een open formaat dat openbaar beschikbaar is voor gebruik. De ID Tech 4-engine wordt ook wel de "Doom 3-engine" genoemd.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Linux |
|
Regenjas |
|