.kaart Bestandsextensie
Bestandstype 1Quake Engine-kaartbestand
De ontwikkelaar | id Software |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Tekst |
Wat is een MAP-bestand?
Een MAP-bestand is een gamekaart gemaakt voor games die zijn ontwikkeld met een van de Quake-engines. Het wordt opgeslagen in een voor mensen leesbaar, op tekst gebaseerd formaat. MAP-bestanden zijn niet-gecompileerd, maar kunnen worden gecompileerd in een .BSP binair kaartbestand voor gebruik in games zoals Half-Life, Quake, Quake 2 en Quake 3.
MAP-bestanden kunnen worden gebouwd met behulp van verschillende kaarteditors, waaronder de Valve Hammer Editor, die de kaart ook compileert in het doel-BSP-formaat. Een andere populaire tool die MAP-bestanden gebruikt, is TorquePowered.com's Torque Constructor, waarmee kaarten kunnen worden omgezet in .DIF formaat voor ontwikkeling. De resulterende kaartbestanden worden gebruikt voor Moment-games, die zich richten op pc-, mobiele en consoleplatforms.
Veel game-engines gebruiken het MAP-formaat, waaronder Quake Engines, Torque, Goldsource Engine, Dark Engine en Unreal Engine.
OPMERKING: Valve Hammer Editor 4, dat wordt gebruikt voor Half-Life, slaat kaartbestanden op in nieuwere versies .VMF formaat. Het programma heette voorheen "Worldcraft", maar wordt nu vaak "Hammer" genoemd.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 2Halo-kaartbestand
De ontwikkelaar | Bungie Studios |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
.MAP-optie nummer 2
Spelkaarten gebruikt door Halo: Combat Evolved, de eerste game in de Halo first-person shooter-serie; Wordt ook gebruikt door Halo: Custom Edition, een niet-ondersteunde uitbreiding voor Halo: Combat Evolved; slaat een gamekaart op en kan terrein, objecten, spawnpunten en andere niveau-informatie bevatten.
Sommige Halo-kaarten kunnen worden bewerkt met Halo Map Tools.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Regenjas |
|
Bestandstype 3Fallout-kaartbestand
De ontwikkelaar | Bethesda Softworks |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
.MAP-optie nummer 3
Bestand gebruikt door Fallout 1 en 2, post-apocalyptische, futuristische rollenspel-videogames; bevat kaartgegevens die de spelomgeving beschrijven, inclusief rastergrenzen, muren, natuur, dieren en objecten.
Het MAP-bestand bestaat uit 5 secties:
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 4Furcadia droombestand
De ontwikkelaar | Furcadia |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | binair |
.MAP-optie nummer 4
Spelkaart, ook wel een "Droom" genoemd, gebruikt door Furcadia, een 2D online multiplayer-game die zich afspeelt in een fantasiewereld; slaat de kaartbreedte, hoogte, effecten zoals regen en objecten zoals bomen, muren, gebouwen en magische planten op.
MAP-bestanden kunnen worden bewerkt met de Furcadia Dream Editor (DreamEd.exe), die bij de Furcadia-installatie wordt geleverd. Aangepaste kaarten kunnen worden gebruikt om online met anderen te spelen.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 5Afbeelding kaart
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Webbestanden |
Formaat | NB |
.MAP-optie nummer 5
Tekstbestand op de server dat delen van een webpagina-afbeelding definieert die naar verschillende locaties linken; Hiermee kunnen gebruikers op verschillende delen van een afbeelding klikken om verschillende pagina's te openen.
Naar MAP-bestanden wordt verwezen door a .html website, maar wordt verwerkt door de webserver.
Bestandstype 6Leges Motus-kaartbestand
De ontwikkelaar | Lege Motus |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Tekst |
.MAP-optie nummer 6
Spelkaarten gebruikt door Leges Motus, een 2D-multiplayer-shooter die zich afspeelt zonder zwaartekracht; slaat de lay-out van de kaart op, inclusief spawnpunten, muren en de locatie van kaartobjecten en bijbehorende sprites; bevindt zich in de map \data\maps\ van de game-installatie.
Linux |
|
Bestandstype 7Rigs of Rods sleuteltoewijzingsbestand
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Gegevensbestanden |
Formaat | Tekst |
.MAP-optie nummer 7
Het belangrijkste taakbestand dat wordt gebruikt door Rigs of Rods (RoR), een auto-, vrachtwagen-, vliegtuig- en botensimulator; bevat informatie die beschrijft hoe het toetsenbord van de gebruiker is toegewezen en welke toetsen correleren met specifieke acties in RoR.
De informatie wordt opgeslagen in platte tekst en weergegeven in het volgende formaat: EVENT_NAME EVENT_TYPE MAPPING
input.map - De algemene naam van het MAP-bestand met de belangrijkste taken voor de simulator.
Bestandstype 8Weerverdedigerkaart
De ontwikkelaar | SNEL weer |
Categorie | Gegevensbestanden |
Formaat | NB |
.MAP-optie nummer 8
Weerkaartformaat gebruikt door Weather Defender, een weermonitoringsysteem dat speciaal is ontworpen voor professionals op het gebied van noodbeheer en eerstehulpverleners; kan aangepaste geografische en referentielagen bevatten.
Weather Defender-kaarten kunnen worden opgeslagen om aangepaste configuraties op te slaan voor het voorspellen van zwaar weer. Deze kaarten kunnen snel worden geladen om aangepaste weersvoorspellingen weer te geven.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 9Mapject's Server Webparts-bestand
De ontwikkelaar | Mapjects-ontwikkeling |
Categorie | GIS-bestanden |
Formaat | binair |
.MAP-optie nummer 9
Bestand gebruikt door Mapject's GRYD, een operationeel visualisatieplatform voor energiebeheer, veiligheidsbeheer en logistiek; slaat een configuratie op van een of meer "Webparts", dit zijn widgets die kunnen worden samengevoegd om geïntegreerde visualisaties te produceren; Bevat ook de GIS-metagegevens die nodig zijn om de gegevens weer te geven.
MAP-bestanden zijn gegevensbestanden op de server en bevatten zowel gegevens- als programmabestanden voor het softwarepakket. Een gelijkwaardige .MAPX -bestand wordt gebruikt om de informatie in het MAP-bestand via een webpagina aan de gebruiker weer te geven.
OPMERKING: Mapject GRYD rendert HTML5, Silverlight, Flash en PHP, evenals code van de ASP.NET Razor-renderingengine.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Linux |
|
Bestandstype 10TECkit-toewijzingsbestand
De ontwikkelaar | SIL Internationaal |
Categorie | Diverse bestanden |
Formaat | Tekst |
.MAP-optie nummer 10
Teksttoewijzingsbestand gebruikt door TECkit, een programma dat wordt gebruikt voor tekstconversie; opgeslagen in platte tekst en met regels die van de ene tekenset naar de andere overgaan; samengevoegd tot één .TEC bestand, dat kan worden gebruikt om de conversie uit te voeren.
Bestandstype 11NAVIGON-kaartbestand
De ontwikkelaar | NAVIGON |
Categorie | GIS-bestanden |
Formaat | binair |
.MAP-optie nummer 11
Kaartbestand gebruikt door NAVIGON GPS-navigatieapparaten; bevat een kaart, inclusief wegen en interessante plaatsen; gebruikt door NAVIGON-software om navigatieroutes te creëren en kaartinformatie weer te geven tijdens het rijden.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 12Super Mario War-kaartbestand
De ontwikkelaar | Michael Schaffer en Florian Hufsky |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | NB |
.MAP-optie nummer 12
Een MAP-bestand is een gamekaart die wordt gebruikt door Super Mario War, een open-source Super Mario-achtige videogame. Het bevat het ontwerp van een niveau in het spel, inclusief de plaatsing van blokken, items en sprites. MAP-bestanden bevinden zich in de map "Maps" in de installatiemap van het spel.
MAP-bestanden worden door het spel geladen wanneer een gebruiker het niveau selecteert. Je kunt ook MAP-niveaus maken en wijzigen met de Level Editor Tool (Leveleditor.exe) die bij de Super Mario War-download wordt geleverd. Super Mario War heeft veel van dezelfde elementen als andere games uit de Super Mario-serie. Het belangrijkste element van de gameplay is dat spelers op de hoeven van andere spelers springen om ze te verslaan. Spelers kunnen ook items gebruiken die boven elk niveau zijn geplaatst om andere spelers te verslaan.
Linux |
|