bijv Bestandsextensie
Bestandstype 1Direct3D-effectenbestand
De ontwikkelaar | Microsoft |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | Tekst |
Wat is een FX-bestand?
Effectenbestand gemaakt voor Direct3D, een onderdeel van Microsoft DirectX dat wordt gebruikt om het uiterlijk van 3D-objecten te definiëren; bevat eenvoudige eigenschappen voor teksteffecten, gestructureerd in drie secties: variabelen, functies en technieken; geschreven met Microsoft's High Level Shader Language (zie ook .HLSL bestanden).
FX-bestanden worden gebruikt om texturen, verlichtingsparameters, schaduw, weergave-eigenschappen en andere effecten te specificeren.
OPMERKING: Direct3D-technologie wordt alleen gebruikt voor Windows-toepassingen.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 2ReadyBoot-tracebestand
De ontwikkelaar | Microsoft |
Categorie | Systeembestanden |
Formaat | binair |
.FX-optie nummer 2
Systeembestand gebruikt door ReadyBoot, een Windows-technologie die het opstartproces optimaliseert voor snellere laadtijden van het systeem. slaat een spoor op van toegang tot bestanden op het systeem dat Windows gebruikt als opstartplan voor de volgende keer dat het systeem wordt gestart.
ReadyBoot FX-bestanden worden op de achtergrond gemaakt en bijgewerkt nadat het systeem opnieuw is opgestart. Ze registreren de toegang tot bestanden van de nieuwste systeemondersteuning. Met deze historische informatie kan Windows een cacheplan berekenen voor de volgende keer opnieuw opstarten, waardoor de opstartprestaties van het systeem worden verbeterd.
U kunt FX-bestanden (bijvoorbeeld Trace1.fx, Trace2.fx, enz.) vinden in de volgende map:
C:\Windows\Readyboost\prefetch\Readyboot\