cos Bestandsextensie
Bestandstype 1Leg één instellingenbestand vast
De ontwikkelaar | Phase One |
Categorie | Instellingenbestanden |
Formaat | binair |
Wat is een COS-bestand?
Beeldinstellingenbestand gemaakt door Capture One, een programma dat wordt gebruikt voor het bewerken en organiseren van digitale afbeeldingen; slaat beeldaanpassingen (belichting, kleurtemperatuur, witbalans, enz.) en andere niet-destructieve bewerkingen op een afbeelding op.
Wanneer de afbeelding wordt aangepast, slaat Capture One een COS-bestand op met dezelfde naam als de originele afbeelding, maar met de toegevoegde extensie ".cos". Als u bijvoorbeeld aanpassingen aanbrengt aan mijnphoto.jpg, slaat Capture One een myphoto.jpg.cos-bestand op. Zodra de laatste aanpassingen zijn aangebracht, kunt u de instellingen en de afbeelding samen verwerken of 'bakken' tot een uitvoerafbeelding waarop alle aanpassingen zijn toegepast.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Regenjas |
|
Bestandstype 2Wezens CAOS-bestand
De ontwikkelaar | Wezens Labs |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | Tekst |
.COS-optie nummer 2
Script dat wordt gebruikt door verschillende games in de wezens, de gameserie over kunstmatig leven; opgeslagen in het CAES-formaat Creatures Object Source Code en gebruikt door games zoals Creatures 1-3, Creatures Playground en Creatures Adventures.
COS-bestanden worden gebruikt om het gedrag van "agenten" in de wereld te definiëren. Ze beschrijven de acties van agenten die moeten worden ondernomen op basis van bepaalde gebeurtenissen. COS-bestanden bevinden zich meestal in de installatiemap \Bootstrap\game.
Spelers passen vaak COS-bestanden aan of "injecteren" om aangepaste spelinhoud te creëren. Als u echter besluit een COS-script te wijzigen, wees dan voorzichtig, aangezien dit ervoor kan zorgen dat het spel niet goed functioneert.
OPMERKING: Wezens zijn niet langer ontwikkeld en kunnen niet worden gedownload.
Dakramen en raamkozijnen |
|