.anime Bestandsextensie
Bestandstype 1Maya-animatiebestand
De ontwikkelaar | Autodesk |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | Tekst |
Wat is een ANIM-bestand?
3D-animatiebestand gemaakt door Maya, een professioneel 3D-modelleringsprogramma; slaat verwijzingen naar objecten en hun animatie-eigenschappen op; bevat keyframes die ankerpunten voor de animatie aangeven; omvat ook rotaties en de tijdlijn.
Met ANIM-bestanden kunnen modelbouwers vloeiende bewegingen creëren door een aantal keyframes te definiëren die automatisch worden weergegeven door een grafische engine. Een menselijke arm kan bijvoorbeeld worden bewogen door een start-keyframe op te geven bij frame 0 en een eind-keyframe bij frame 20.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Linux |
|
Regenjas |
|
Bestandstype 2Unity-animatiebestand
De ontwikkelaar | Unity Technologies |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | NB |
.ANIM-optie nummer 2
Animatiebestand gemaakt door Unity, een 3D-game-ontwikkelingstool; gemaakt in Unity's animatieweergave en slaat een animatieclip op; stelt de bewegende delen van 3D-gameobjecten in met behulp van animatiecurven en gebeurtenissen; kan worden geschreven met de Unity-scriptengine.
De Unity-animatieweergave is toegankelijk door Venster → Animatie te kiezen.
Dakramen en raamkozijnen |
|
Regenjas |
|
Bestandstype 3Amiga-animatiebestand
De ontwikkelaar | Amiga |
Categorie | Videobestanden |
Formaat | binair |
.ANIM-optie nummer 3
Eenvoudig animatiebestand gemaakt in het Amiga ANIM-formaat; slaat bitmapafbeeldingsframes plus delta's op, waarin de veranderingen tussen de frames waaruit de animatie bestaat, worden opgeslagen; gebruikt door oudere Amiga-computers.
Het Amiga ANIM-formaat is gebaseerd op het Interchange File Format ( .IFF bestanden).
Dakramen en raamkozijnen |
|
Bestandstype 4Antilichaam-animatiebestand
De ontwikkelaar | Verborgen Tempelstudio's |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | binair |
.ANIM-optie nummer 4
DirectX-animatiebestand gebruikt door Antibody, een actiespel; bevat animatie-eigenschappen voor 3D-spelobjecten; gebruikt om de witte bloedcellen, lintwormen, virussen en andere objecten van de verdediger te animeren.
Dakramen en raamkozijnen |
|