.3ds Bestandsextensie
Bestandstype 13D-studioscène
De ontwikkelaar | Autodesk |
Categorie | 3D-beeldbestanden |
Formaat | binair |
Wat is een 3DS-bestand?
Een 3DS-bestand is een 3D-beeldformaat dat wordt gebruikt door Autodesk 3D Studio. Het bevat machinegegevens, materiaalattributen, bitmapreferenties, vloeiende groepsgegevens, viewport-configuraties, cameraposities en verlichtingsinformatie. 3DS-bestanden kunnen ook objectanimatiegegevens bevatten.
3DS-bestanden bestaan uit gegevensblokken die "bits" worden genoemd en die een ID en lengtebeschrijving bevatten. Bits slaan de vormen, de verlichting en weergave-informatie op die samen de driedimensionale scène vertegenwoordigen.
OPMERKING: het 3DS-formaat is vervangen door .MAX bestanden in nieuwere versies van 3ds Max-software. Het 3DS-formaat wordt echter nog steeds veel gebruikt.
Linux |
|
Regenjas |
|
Bestandstype 2Nintendo 3DS-ROM
De ontwikkelaar | NB |
Categorie | Spelbestanden |
Formaat | NB |
.3DS optienummer 2
Spelbestand gebruikt door emulators voor het Nintendo 3DS-handheld-consolesysteem, inclusief Citra en TronDS; bevat een kopie van de gegevens van een originele gamecartridge en kan worden gespeeld op een pc met ondersteunende emulatiesoftware.
Enkele voorbeelden van 3DS-emulators zijn TronDS en Citra.